From-Antwerp-to-Accra-2015.reismee.nl

De Gold Coast

Na een week rondreizen aan de Gold Coast zijn we zondag 19 april terug aangekomen in Accra. Onze eerste stop aan de Gold Coast was Kakum National Park. Kakum National Park is een tropisch regenwoud dat je via verschillende hangbruggetjes, die op zo’n 20 m hoogte hangen, kan bezoeken. Je wandelt als het ware tussen de boomtoppen. Met mijn hoogtevrees zag ik dat niet zo goed zitten maar ik wou toch een poging wagen. Het resultaat is dat ik het na vier hangbruggen heb opgegeven terwijl Ann, Jan en Bert verder gingen en alle zeven de hangbruggen overgestoken zijn. Maandag 20 april zijn we verder gereden naar Axim, een mooie kuststrook aan de Gold Coast, die zo wordt genoemd omdat het de mooist kust van West-Afrika is. We verbleven er in de Lou Moon Lodge en in het Axim Beach Resort. Het was een week van vooral luieren en zonnen. In de regio van Gold Coast zijn verschillende kastelen en forten, gebouwd door Portugese en Hollandse kolonisten, die vroeger gebruikt werden om slaven op te sluiten vooraleer ze verscheept werden naar onder andere Amerika. Voor we terug reden naar Accra hebben we in Elmina het St. George Castle bezocht, het oudste koloniaal gebouw van de West sub-Sahara, onder begeleiding van een uitstekende gids. Zondag 19 april waren we terug in Accra en verbleven we opnieuw in het African Royal Beach Hotel. Maandagochtend zijn de mannen dan naar de haven van Tema gereden om de auto’s in de container te zetten. Het duurde eventjes om de hele papierwinkel in orde te krijgen maar dankzij de hulp van de medewerkers van Ecu-Line, de maatschappij waarmee de auto’s verscheept worden, kwam alles na een paar uur dan toch in orde. De boot vertrekt vandaag donderdag 23/04 vanuit de haven van Tema en komt een drietal weken later aan in Antwerpen. Ondertussen hebben wij de laatste dagen vooral genoten van de zon en het zwembad en vanavond vliegen we om 22.30 u, via Lissabon terug naar België.

Jan

En ? Eng zeker op die bruggetjes ?

bernardine

Myriam. Super van je dat je MEER dan de helft van die bruggen hebt gedaan! Ziet er erg eng uit. Het verslag is weer super. Geniet van jullie laatste uren in ghana. Ik ga nog niet naar huis . Blijf nog een weekje.Xxx aan allemaal

Tom

Hey,
Al terug op weg naar de ratrace in België. Veilige vlucht, maar let toch maar op met Duitsers op je vliegtuigje. ;-)

tineke

Hopelijk zijn jullie allemaal weer gezond en wel thuis!
En kan de dagelijkse sleur weer beginnen! ;-)