From-Antwerp-to-Accra-2015.reismee.nl

Nog in Europa en al serieuze tegenslag

We zijn in Marokko, El Jadida. Onze laatste dag in Spanje was niet bepaald onze leukste dag. Na de overnachting in de B&B Can Casadella stopten we op weg naar Barcelona in het kustplaatsje 'Meria del Mar' om efkes uit te waaien langs het strand. Anderhalf uur later kwamen we terug bij onze auto's en bleek dat in beide auto's was ingebroken. Bij ons viel het nog mee, geen schade en enkel onze tas met toiletgerief en reservekledij voor op de boot was weg. Bij Ann en Jan echter hadden ze een raam ingeslagen en waren onder andere hun fototoestel, tablet, e-reader en de noodzakelijke formulieren om verder te reizen verdwenen. Na een uurtje formaliteiten regelen bij het plaatselijke politiekantoor hebben we toch besloten dat deze tegenslag onze verdere reis niet mocht beletten en zijn we doorgereden naar Barcelona voor de overtocht naar Marokko. Ondertussen hadden we ook contact opgenomen met het thuisfront en zij hebben ervoor gezorgd dat de nodige formulieren om verder te reizen ook terug in orde komen, zelfs een nieuwe autoruit voor de volvo van Ann en Jan is onderweg, dankzij Freja en Steven. Ondertussen genieten we van de Marokkaanse gastvrijheid in El Jadida alhoewel ook de aankomst in Marokko niet vlekkeloos verlopen is. Maar dat vertellen we nog wel in een nieuw reisverhaal...

Steven

Misschien in t vervolg toch maar gewoon naar Blankenberge? :-)

Dorine Gunst

Oeps, da's minder ... Hopelijk blijft het bij deze ene tegenslag en misschien een magere troost maar dan moet je altijd denken 'het kon erger geweest zijn'. Nog heel veel reisgenot!

bernardine

Dag
Amaai het leest als een triller!:D
Ik hoop dat het vanaf nu alleen maar beter gaat. Het is alleen maar materiële schade. Ik zie uit naar het verhaal van de aankomst in Marokko. Hier alles ok. Vrijdag mijn visum gaan halen en dat voor Tanzania aanvragen. Verder is het hier regenseizoen:D:D.......en tel ik ook af.Groetjes aan iedereen en tot mails xxx

Inn

Laat jullie niet ontmoedigen door deze tegenslag.
Hopelijk zal de verdere reis beter verlopen.
Ik kijk al uit naar jullie verhaal over de aankomst in Marokko.
Nog veel reisgenot!

Wim

Dat is shit ! Hou de moed er in ! Alle vier.

Tiny en Harald

Och, de haakken laten zich niet zo gauw doen, als alles vlekkeloos verloopt, heb je achteraf geen verhaal!!!
STERKTE, en veel plezier.

Suzy en Leo

We hadden het slechte nieuws al vernomen van Freja. Gelukkig hebben jullie - dank zij de lieve dochter - de nodige documenten om verder te reizen terug .
Hopelijk verloopt de reis nu op een andere avontuurlijke
manier.
Maar dat lezen we nog wel.
In elk geval veel reisgenot.