From-Antwerp-to-Accra-2015.reismee.nl

In Marokko

Ondertussen zijn we aangekomen in Sidi Ifni, in het zuiden van Marokko. Dit is de laatste stop voor we de Westelijke Sahara induiken. De overtocht van Spanje naar Marokko is rustig verlopen, de aankomst in Tanger verliep wel iets chaotischer. Eindeloze controles en een klein relletje vanwege onze sticker met de kaart van Afrika die we langs weerszijden op onze autodeuren hadden geplakt.

Het probleem was de kleine grenslijn tussen Marokko en de Westelijke Sahara. Dit ligt hier blijkbaar heel gevoelig en we hebben die dan ook onmiddellijk moeten verwijderen anders mochten we Marokko niet binnen. Na een uur of twee mochten we dan eindelijk doorrijden naar onze eerste stop in Marokko, zijnde El Jadida. Daar hebben we twee nachten overnacht in een klein hotelletje in de Portugese wijk. Woensdag zijn de mannen Freja gaan ophalen in Casablanca, zij reist verder met ons mee en had ook een nieuwe autoruit mee voor de volvo van Ann en Jan. Nadat deze deskundig door de plaatselijke garagist geplaatst was zijn we doorgereden naar Essaouira waar we in een prachtige riad gelogeerd hebben. Gisteren zijn we dan doorgereden naar Sidi Ifni. Een rit van vierhonderd kilometer waar we bijna acht uur over gedaan hebben vanwege de kronkelweggetjes in de bergen, wegenwerken en de vele controles langs de weg. Het was een lastige rit met temperaturen van over de dertig graden maar met adembenemende uitzichten.

In Sidi Ifni logeren we in het prachtige huis van Liesbeth en Abdellah, de overburen van Ann en Jan in Antwerpen, die afwisselend in België en Marokko wonen. Hier kunnen we even tot rust komen voor we verder trekken richting Mauritanië.

bernardine

Gelukkig is alles terug ok. Geniet nu maar. Is heel herkenbaar de lastige ritten maar in de plaats prachtige uitzichten. Hier is de zon ondertussen ook van de partij. Op de foto's te zien is het daar ook nog fris. Maar je gaat de zon te gemoet.
Tot mails. Groetjes aan allemaal. Xxx

Viviane